Thursday, January 26, 2012

bila "kita pilih korang" ..


assalamualaikum..
Hari ni hari yang suram untuk aku. Tapi ada lagi manusia yang hidupnya lebih suram dan seram dari aku dan apa yang penting sekarang bukanlah kerjasama tapi SYUKUR.Aku bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan pada aku. Mama dan Babah, Hadi Yayah Alim Miah Aisyah atok kawan2 semua orang yang ada sekeliling.

Tapi kali ni aku terharu sangat terharu dengan dia. Dia sanggup berkorban masa dengan keluarga dia semata2 untuk kejar kejayaan dengan aku dan yang lain. Sahabat! Dia sahabat aku yang aku sayang. Kalau dia tak da mungkin aku tak mampu nak buat atau teruskan. Restu ibu bapa tu sangat penting tapi jika kita buat dengan bersungguh2 Allah akan tengok jugak. Sebab setiap kebaikan yang diusahakan pasti akan dibalas pahala. Usaha yang penting! Kalau sahabat aku tu mampu lakukan untuk aku dan yang lain kenapa tidak aku sendiri? Come on thra!! u already 2o! errr but not my birthday yet! and i should take this chances to prove it to Mama and Babah after all i do this. Yes i can and i believe One day i will Win this game.

Sahabat aku Fatin Naqibah yang sentiasa beri semangat. Dia bukan orang lain! Dia bukan BFF mahupun GFF tapi dia tetap bukan orang lain. Dia bukanlah istimewa sangat tapi dia tetap bukan orang lain. Tapi dia adalah semangat aku! Pasti InsyaAllah Allah akan tolong dia bila dia usaha sungguh nak tolong aku dan yang lain.

YaAllah...
Kau berilah seribu kebaikan kepada hambaMU ini yang banyak bantu aku dan yang lain.
Kau perkenankanlah setiap doa yang dia pinta.
Kau ringankanlah segala kekesahan dia.
Kau berilah dia kekuatanMU agar dia mampu memegang aku dan yang lain atas kekuatanMU.
Biarlah dia menjadi seorang yang hebat di dalam kalangan yang hebat!
Biarlah dia menjadi semangat aku bila aku susah dan senang.
Amin...

Mama dan Babah,
U're my everything and i would never make ur life become complicated in the future.Pasti InsyaAllah Allah akan tolong kakak untuk mama dan babah! I love you 234...

No comments: