Wednesday, January 18, 2012

Sekadar rehat 5minit



assalamualaikum..
Minggu exam memang banyak dugaan. Allah nak uji hambaNya yang kuat atau tak. Sama macam aku jugak.Aku di uji dengan kehidupan yang serba serbi * .Sebelum ni kehidupan aku senang, sangat senang tapi bila dah aku pilih jalan yang aku nak, nak tak nak aku kena buat dan tempuh sebab aku yakin diakhir usaha aku nanti tentu ada hasil yang Allah kasi. Dia tak kejam mahupun zalim nak uji hambaNya dengan dugaan yang tak mampu hambaNya lalui... Lalu aku tetapkan niat,matlamat,pengorbanan Babah dan Mama yang sentiasa aku kenang setiap detik . Terima kasih Allah..bila orang tanya:

Dah habis study ke?
-"Belom...lagi 3tahun habis lah belajar!

Kenapa kau suka C++?
-"Cita-cita aku nak jadi PROGRAMMER time aku tingkatan dulu yang mendorong aku untuk menyukai C++ <---- Programming subject!

Kau pergi mana?
-"Kau pergi manaaaaa???

itu la soalan2 yang aku terima lalu jawab. Manusia memang tak sempurna dan yang sempurna tu bukan manusia. Haaaa kalau nak diikutkan hati nak aje aku kurungkan diri..malas nak berjumpa dengan manusia yang aku kurang kenal tetapi mereka taruh harapan yang tinggi.Biar kan saja.Aku nak ruang untuk aku bernafas.

Kalau keluar jalan2 nampak orang merokok RAMAI2 LA TUTUP HIDUNG DAN MULUT GUNA KEDUA2 BELAH TAPAK TANGAN. Supaya perokok2 tegar tu faham yang aku pun sedut OXYGEN yang mereka sedang cemarkan dengan asap rokok murahan tu!

Dan kali ini aku sadahi dengan Have A Nice Day...

GUNA kan lah Baucar Buku untuk beli BUKU ILMIAH..ni tidak beratur sikit punya panjang yang sorang2 pegang komik korea segala bagai animey animey tu...tak kurang juga mereka yang beli NOVEL setebal Yellow Pages tu..Aku sampai kaunter "Dek,Reader Digest tak boleh beli guna Baucar!" aku beratur panjang hanya untuk beli Reader Digest yang percuma Buku Nota kaler SILVER! anggun!

1 comment:

faten muhamad said...

haha. tak boleh bayang muka kamu time tuh. PANAS JE!