Monday, August 22, 2011

ape beza Rebus dengan Jerang?

assalamualaikum..

minggu ni minggu akhir. sume yer minggu akhir untuk RAMADHAN ,minggu akhir Laila Manja ,minggu akhir Ramadhan Terakhir cuma satu je yang tak akhir its was sinetron indon tu! errr sengal! bila tahun entah nak habis pun aku tak dapat nak jangka! letih nengok ye! tengok jugak brader! ahh lupakan sume tu!

sekarang kita akan sembang pasal menu berbuka untuk hari nih! memandangkan nafsu aku kuat untuk makan makanan western nih so aku pilih untuk masak makanan omputih je lah! senang ringkas dan cepat! u dont have to perah santan, blend cabai, giling bawang kasi hancur and everything! =] kalau masak western nih senang cepat mudah! macam McD tu hah ,order pakai telefon rumah,mau yer sampai 15min kemudian! kan mudah dan murah?

hah tu diyaaaaaaa! aku kasi upload cikai2 je gambar, karang letak yg vogue2 mau terliur tengok! biasalah di bulan RAMADHAN nih sume tercabar! dek kuat iman je tahan! baiklah untuk mendapatkan gambaran sebenar masakan aku biarlah aku create sendiri! aku memang expert bab create2 resepi nih! nak ikutkan google je lagi senang tapi karang payahhhhhh tengok resepi nih macam senang, resepi tu macam mudah, resepi yg nih pulak macam OK je last2 end up dengan tak payah lah dah hilang mood! kan melepas nak jadi suri rumah suri ram! so better buat resepi sendiri! and i will!

taraaa! ni gambar hiasan je!

resepi makaroni maak cepat
1st:
makaroni (ikut suka la nak guna jenis ape tapi kne reus dulu ye!)
bawang kecik2 ( pergh kalau una bawang nih konfem sedap )
bawang putih! ( ikut banyak mner lah)
carrot! (sayur yang paling aku gemar!)
kacang panjang! (sayur kedua yg aku paling gemar)
sosej! (cari lah yang ade tanda HALAL)
sos cili and sos tomato serta sos tiram
sedikit perasa! (tak de pon takpe)
minyak!

2nd:
panas kuali, masuk minyak, tumis bawang sume letak sosej, campur sume sayur kira dah macam berasap2 tu tauk la sos segala macam then akhir sekali letak la makaroni jenis pape pun! goreng2 sampai dah tak tahan nengok terliur tutup api hidang MAKAN yang nih tunggu azan maghrib yer! siap! senang je! tak perlu lah nak bagai2 serve yer pun! untuk hiasan aku guna pinggan bunga2 mak aku je! senang! selamat mencuba! dan selamat berbuka!




















No comments: