Monday, April 25, 2011

bahasa alien dari marikh

assalamualaikum..
today was fairytale! do you? =]
pernah tak when u go out for unplanning shopping then the seller told you "adik nie orang mner?" pernah tak? tak pernah? ok biarkan! soal yer di sini saya selalu sje di tanye mcm tu! kau org percaya? serius i tak tipu!
selalu yer bila saya pergi mner2 je kedai nak beli apa2 je, orang ke,cashier ke makcik ke mesti pelik bila dengar saya bercakap! kenapa?? idk! coppp aku tak menjerit ok bila bercakap! i just say what i want! persoalan di sini slank i yang membuatkan mereka mereka tertanye2... wait! i'm not mix or else! i just love to speak in eng! ntah lahh mereka cakap i cakap berSLANK! i dont know la slank ape, barangkali slank banjar! hahaha = o
wooooooooooooooooooooooow

makcik: adik nie tinggal dekat mner?
thra:saya tinggal dkt ***** (ayat menjawab soalan tu!)
makcik: anak spa?
thra: anak cik zaki!
makcik: owh yang insurans tu!
thra: yer makcik!tak syak lagi tu bapak saya!
makcik: awat adik cakap mcm ade slank! jap..makcik ta igt la slank ape tpi ade slank la tak mcm org perak!
thra: owh sudah makcik nih...nak cakap aku omputih ke ape? sengih2....
makcik: tataw la tapi ade la slank yer...
thra: makcik,kami dulu dok KL bila pindah sini tak cakap perak tu pasal slank lain!

actually makcik tu tanye banyak lagi pasal sejarak KELUARGA saya tapi malas nak taip banyak2! =p

wait!did i spell the right slank word?
i pown ta faham! yeah tinggal dekat PERAK hampir seabad! tapi masih belum menguasai bahasa utara sini! "kite bako je rumah kak limah tu usop!" *one of them*
tak kisah lah ape2 pown yang penting stand by yourself! we are who we are lah! so slank ape pown i nak gne i akan gne! lagipown i suke orang yang banyak tanye pasal i! hahaha =] IGNORE!!

p/s:i dont know alien cakap bahasa ape!

HAVE A NICE DAY! =]

No comments: