Thursday, March 1, 2012

Berikan dia peluang







alhamdulillah
Dalam hidup ni kita tak boleh hidup sorang2! sebab kita ada Pencipta. Macam Kawan Matlutfi cakap "Selagi hang bergantung pada yang tak mati!" dalam betul ayat tu kalau kita renung betul2. Bukan susah pun kalau nak tadah tangan lalu meminta. Sebab


Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul. (al-baqarah:186)



Buat kawan aku yang sedang bertarung nyawa di ICU Ipoh aku doakan agar kau terus kuat! Kesian ibu kau. Kau patut sedar dan kesat air mata dia. Ibu kau tunggu kau Mior. Aku tau kau kuat! Bertahanlah untuk seketika kawan! InsyaAllah Allah akan menolong hamba-hambaNya.Mior kawan aku dari aku bangku sekolah lagi. Untuk mencari rezeki dia keluar bekerja. Malang tak berbau dia dilanggar lalu dikejarkan ke ICU. Ada darah beku di kepala dan seluruh tubuh sakit perit dan berbalut. Hanya doa yang dipohon agar dia terus bertahan.
Al-fatihah....


No comments: