Monday, February 20, 2012

KTMB untuk semua kecuali saya!

assalamualaikum..
Officially thra in the houseeeeee! sudah lama i tak pulang ke rumah. and 2 weeks more to go finishing my holiday. It should be due date for me to buy tab! hahaha dont really need that gadget but in order to be update student lorh kena ada la.. as Mr Ray said "Asal la korg menyalin, tangkap gambar sudayyy...."

Attention to all passangers whos goin to Butterworth Bukit Mertajam...the arrival of Senandung Langkawi train is only 3min left! Please make sure all your thing is bring along with you and beware with cheaters! <--- copyright bhaaaa!
Yayah dengan aku macam blur2 "ni train ETS ke KTMB" ok Senadung Langkawi is our train. Ramai gila manusia berbagai kaum mostly Indian! i dont know why but maybe sebab Perak dulu tempat ramai Indian kot. Because i bought Tiket economy so i expect the chair was like dalam bus PlusLiner tu.Besar2 ada kusyen yang empuk sikit boleh adjust kasi degree more than 90 whatever... L4X is our coach and thats L4!! perghhh nak menangis gua tengok kerusi lol!! kerusi dia sebijik macam betik! Macam dalam KTM yang selalu aku naik nak pergi MidValley tu!! ( -___________- )'

Tetibe i saw someone i know! "Heyyyyyyy.....ko nak pegi mana?" "Eh ko!!Ko plak nak pegi mana?" but then yayah cakap " tiket kteorang 5C n 5D " "Same goes to me lorh!Let me see your ticket" "Ini koc L4X!!!" bhaaaaa malu seyhhh! "Ok then!bye!" tadi tu kawan aku yang suam2 kuku je la, dia budak bilik depan bilik aku yang masuk Brassband dekat UiTM shah alam! wut2..

L4X! whaaa.... i should Reda je dengan sit yang i akan duduk lalu tidur ayam! I choosed to sit tepi tingkap at all..Mana tahu boleh tengok hutan! hahaha gelap2 nampak putih kang! tapi kenapa mesti kerusi tu 90degree?????????? ceyyyh yayah punya sit boleh adjust2, kerusi aku dah patah pun adjuster dia! Nama pun KTMB yang sudah wujud sejak Zaman Tanah melayu nak membangun kan!

Erm...Good Nite! pejam mata sekejap...yayah soh jap orang tu tutup lampu! "Cik,tolong tutup lampu ye" "Eh gila pa nak tutup lampu! Tak pernah dibuat orang! bahaya!" perghhhhh aku tidur macam tidur dibawah cahay bulam purnama! tak pe la.. Kan ramai gila Indian so keliling sit kiteorang memang Indian la.Perghhh dorang bukak pulak lagu2 India yang kaw2 india punya! Bukan hindustan punya lagu untuk dijadikan BedTimeSong kot!! memang tidur ayam aku!

Capai headphone dengan pemain lagu! lagu Again dimainkan dengan kekuatan 20vol!memang aku tak dengar apa2 yang disembangkan oleh mereka2 hanya mimit mulut je! Sambil tu aku capai jugak buku "Toksin Masuk Toksin Keluar" hahahahaha dulu aku memang ANTIBUKU! tapi sekarang kemana je aku pergi aku bawak buku! hebat kan??

Keadaan KTMB yang tak menentu keselesaan dia membuatkan aku macam ayam! Tensi kot..tapi tak pe lah...tudung memang dah macam kena tsunami dalam cerita Hafalan Shalat Delisa je! peduli ape! Aku terus membaca dan mencatit!

Tepat 3 pagi KTMB berhenti depan stesen Bagan Serai! Alhamdulillah! Selamat sampai sebab sepanjang perjalanan aku sentiasa menggambarkan keadaan train dalam Cerita FINAL DESTINATION yang menyeramkan dan tak logik akal di terima!

The End...

moral untuk cerita kali ni AKU TAK NAK BELI TIKET EKONOMI! terima kasih! (^_^)'


ini ketika saya kecik2!

No comments: