Sunday, December 11, 2011

ingat.hafal.simpan


assalamualaikum..
kali ni aku amik masa sekejap sabil tunggu asar...Terasa bosan buat math aku beralih ke gambar..suka pulak edit2 gambar since guna PIXLR O MATRIC yang di rekemen kan oleh Umie Art*** .Ahhh itu online editor punya. So dah alang2 seluk pekasam biarlah sampai lengan baju. errr... betul? hahaha dan aku pilih gambar di atas memandangkan aku akan ada TEST TITAS. itu bukan test memandu tapi lebih kepada tamadun.Kalau la dari dulu lagi aku tahu sejarah dunia memang aku tak belajar sejarah form 4 and 5. sebabnya mengarut saja. Nasib la aku tak hafal dan ingat sampai sekarang. Hanya seperti mencurah air ke daun keladi. Yerrr itu pasal zaman2 batu bagai2 tu la... Biasalah manusia yang dengki pada manusia lain dari segi agama boleh dilihat sekarang. Semakin banyak tentangan secara halus. Pandai2 sendiri la kupas. Dan bagi aku setelah aku pelajari kisah tamadun secara amnya aku percaya Kehidupan manusia berbeza mengikut masa dan peredaran dunia. Bukan semua kerajaan itu akan iperintah dengan adil dan saksama jika Ketuanya tidak berada di landasan yang betul.. ermmm sebagai contoh boleh lihat di negara masing2.
Namun tak semua perkara itu mudah. Aku akan menghabiskan masa dengan perkataan pada esok hari. Dan harapannya aku berjaya mengingat segalanya. Senantiasalah berada di sanubari ku agar aku dapat pelajari sepanjang hidup ku...

dan akhir kata aminnnn.....segala yang baik itu datang dari Dia dan yang kurang itu adalah kelemahan setiap manusia.

No comments: